Tips voor tijdens het afslanken
Afslanken is een overwinning op jezelf en wees trots op jezelf dat je dit besluit genomen hebt.
Met name de eerste dagen, kunnen even best lastig worden ervaren. Dat betekend niet, dat je ook daarna geen moeilijke momenten meer kent. En dip staat een goed eindresultaat niet in de weg. Hier enkele tips.
Eetdagboekje
Hou je vorderingen bij in een eetdagboekje. Koop hiervoor een schriftje of notitieboekje. Noteer wat je hebt gegeten en gedronken en op welk tijdstip. Maak een staatje voor de weegmomenten en hoeveel gewicht je bent verloren. Het vastleggen van je bereikte resultaten, geeft een extra stimulans.
Motivatielijstje
Een handig hulpmiddel is om voor jezelf een lijstje te maken met daarop alle redenen waarom je wilt afslanken.
Lees dit elke dag 2 keer door: hiermee houd je je motivatie op peil en blijf je inzien waarom je dit doet.
Plak b.v. een foto van jezelf op de koelkast met je ideale gewicht!
Een nieuwe dag
Toch gezondigd? Morgen is er weer een nieuwe dag en pak je de draad gewoon weer op. Blijf jezelf eraan herinneren wat jouw motivatie en doel was om aan dit afslankprogramma te beginnen. Tip: Bekijk de foto op de koelkast nog eens.
Weegmomenten uitstellen
Weersta de verleiding om jezelf iedere dag te willen wegen. Als je hierop gefixeerd raakt, kun je ook makkelijk teleurgesteld raken. Je verliest niet iedere dag gewicht en niet iedere week evenveel. Het kan voorkomen dat je tijdelijk geen gewicht verliest, maar dat wel je buikomvang is verminderd. Bewaar je weegmomenten daarom voor bij de consulent. Je consulent coacht, steunt en motiveert je. Zo is de kans op succes des te groter!
Zoek afleiding
Als je denkt dat je honger hebt, drink dan voldoende water en zoek afleiding in een bezigheid. Zorg voor voldoende beweging. In beweging zijn verzet de zinnen.